آرمــانشـــهر

کـــاش که این فاصله راکم کنـــــی...

آرمــانشـــهر

کـــاش که این فاصله راکم کنـــــی...

کلمات کلیدی

جشنواره کتابی به اختصار.

هوالمحبوب


روزگار غریبی است دخترم!دنیاازآن غریب تر!
این چه دنیایی است که دختر رسول خدا رادرخویش تاب نمی آورد؟
این چه روزگاری است که راز آفرینش زن رادرخود تحمل نمی کند؟
این چه عالمی است که ُدردانه خدارااز خویش می راند؟
روزگار غریبی است دخترم.دنیا ازآن غریب تر.
آنجا جای تو نیست،دنیا هرگز جای تو نبوده است.
بیا دخترم،بیا،توازآغازهم دنیایی نبودی.تواز بهشت آمده بودی...توازبهشت آمده بودی
...

گاهی احساس می کردم که فاطمه اصلا دل ندارد.وقتی می دیدم به هیچ چیز دل نمی بندد،باهیچ تعلقی زمین گیر نمی شود،هیچ جاذبه ای اورامشغول نمی کند.هیچ زیور وزینت وخوراک وپوشاکی دلخوشی اش نمی شود،هرداشتن ونداشتنش تفاوتی دراو ایجاد نمی کند،یقین می کردم که او جسم ندارد،متعلق به اینجا نیست.روح محض است،جان خالص است....

پدرجان! زندگی بی تو خالی است،حیات بدون تو مرگ است وروشنی بی تو ظلمت.
آنکه گمشده ای دارد،همه جا دنبال او می گردد،همه جارا خالی ازاو احساس می کند.
پدرجان!من جانم راگم کرده ام.جگرم راگم کرده ام.قلبم راگم کرده ام.
گفتم شاید یعقوب واربه پیراهنت التیام بیابم،همان پیراهنی که علی تورادرآن غسل داده بود،اماپیراهن خالی ات بوی تو رادرشامه ام زنده کردوبیشترآتشم زد،ازحال وهوش رفتم آنچنانکه علی خودراشماتت می کردازاینکه پیراهن رابه دست من سپرده است.

کشتی پهلوگرفته-سیدمهدی شجاعی

"این متن برای شرکت در جشنواره کتابی به اختصار میباشد"


  • عبد راستین

نظرات  (۱۲)

خیلی زیبا بود.خیلی.

مخصوصا خط اول:روزگار غریبی است دخترم!دنیاازآن غریب تر!

به داستان من هم نگاهی بیندازید.مرسی.
پاسخ:
خواهش میکنم. سید مهدی شجاعی همیشه زیبا مینویسه.
like

درود

1- این نگاه دیگر گونه به بزرگان دینی و اینکه آنها فرا زمینی بوده اند را چندان نمی پسندم و باور ندارم! آنها نیز انسان هایی بوده اند با گوشت و پوست استخوان که با پرهیزگاری و انسانیت به رده های بالای روحی و شناخت خدا و دوستی با او رسیده اند

2- با این هم برای این گزینش به شما دست مریزاد می گویم.

3- من هم در این جشنواره خوب و ارزشمند شرکت کرده ام

شاد و پیروز و تندرست و سبز و نویسا باشید
بدرود
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم بله این هم نظری است. ممنون از شما
کارهای سید مهدی شجاعی همیشه زیبا و پر احساس هست، متنی هم که شما انتخاب کرده بودید یکی از متن های خاص و فوق العاده اش بود، چی قشنگ تر از حرف های عاشقانه این پدر و فرزند...


لطفا به وبلاگ من هم بیاین و نظرتون رو در مورد کتابی که من انتخاب کردم بگید.
یه نظر شاهکار دادی ، این جواب اونه :

آخه تیر خلاص زدن چه ربطی به طلحه و زبیر داره؟؟ چه ربطی به خوارج داره ؟؟؟؟
می خوای بگی خیلی بلدی و حالیته ؟ میتونی مثال صدر اسلام بزنی ؟

نه بابا !!! واقعیت رو شما اهل معرفت می فهمین و ما نمی فهمیم !!!! ولی یه چیزی بگید که بگنجه و گند به اون باورای مردم نزنه .... مجبور نیستی که هر چرتی که از دهنتون در میاد رو بگی و بچسبونی به صدر اسلام ...... این رو نشون نده و فقط محض اون چرت و پرت هایی بود که نوشته بودی اهل معرفت !!!! میل هم نزن که الکی نوشتم چون جوابت برام اهمیتی نداره ....
با خواندن "کشتی پهلو گرفته" ، امسال فاطمیه‌ی دیگری را تجربه کردم .. البته در حد وسع و توانم ...

متن انتخابی بسیار زیباست
خیلی زیبا بود ...پیشنهاد می کنم کویریات نوشته دکتر شریعتی با تدوین و مقدمه محمد لامعی انتشارات رادمند را تهیه و مطالعه بفرمایید.
سپاسگزارم
پاسخ:
سلام ممنون از پیشنهادتون.
آقای شجاعی هیمشه زیبا نوشتن...
و برام جالبه تو این مسابقه همه جور کتابی پیدا میشه... واین خیلی خوبه
[:)] ..

ممنــونــم . . . !

نوشته ی شمـا زیباتر بود ...

مهدی ِ شجـاعی همیشه عالیهـ .

مرسی از حضورتونـ .
پاسخ:
خواهش میکنم. خوش آمدید.
  • قد آغوش خودم
  • روزگار غریبیست../

    زیبا-بود
    پاسخ:
    ودنیا ازآن غریب تر....
    زیبا و خواندنی و البته لطیف...
    خوشحال میشم متن انتخابی من رو هم بررسی کنید و نظرتونو برام بنویسین..
    پاسخ:
    سلام ممنون از حضورتون.چشم حتما خدمت میرسم.
  • جشنواره بزرگ کتابخوانی مجازی
  • دوست بزرگوار جناب راستین جان
    رسما"از شما دعوت می شود تا در "جشنواره بزرگ کتابخوانی مجازی"شرکت فرمائید.
    مایه مسرت ما خواهد بود اگر به عنوان همکار افتخاری در اجرای اینجشنواره همکار افتخاری ما باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی