آرمــانشـــهر

کـــاش که این فاصله راکم کنـــــی...

آرمــانشـــهر

کـــاش که این فاصله راکم کنـــــی...

کلمات کلیدی


بسم الله الرحمن الرحیم


مرحوم کافی رو که میشناسید؟


c8kxg5o2l4gn9xo3lnt.jpg


واعظ شهیری که ازمحبوبیت زیادی بین مردم دهه 50برخوردار بود.پای منبرش هرکسی راه داشت مهم نبود که کی باشی ....

ان شاءالله ازاین به بعد درهرمناسبت یکی از منبرهای ایشان درهمان مناسبت رو خواهم نوشت...


بعثت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم


ازموضوع ازدواج پیامبر15سال میگذشت یک روز پیامبر درکوه حرا درمکه بود معروف است به کوه جبل النور،مکرر من به آنجا رفته ام،عجب محیطی است محیط مکه خاطراتی ازتاریخ جلو چشم انسان مجسم می شود دراین سرزمین رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم  چه کرده......

بالای کوه حرا نشسته بود یک وقت جبرئیل علیه السلام آمد حکم حق رادرباره نبوت ابلاغ کرد دراین حکم نوشته بود"اقرا باسم ریک الذی خلق خلق الانسان من علق اقراء وربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان مالم یعلم"-سوره علق،آیات 1-5.

حبیب حق برودرمردم بگو خدا.


یتیمی که ناخوانده ابجد درست      کتب خانه هفت ملت شد


ازکوه حراء پائین آمدبه خانه دربین راه رسید به علی علیه السلام علی ده ساله" اول من آمن به رسول الله"،صدازد: علی جان به من ایمان بیاور مبعوث به نبوت شده ام.

گفت:حالا ایمان بیاورم؟ده سال پیش که مادرم قنداقه ام رابه تو داد گفتم: السلام علیک یارسول الله.

آمد طرف خانه درزد خدیجه سلام الله علیها گفت:کیست کوبنده در،حق ندارد کسی دراین خانه راغیر محمد بکوبد.

فرمود:بازکن من هستم مبعوث به نبوت شده ام ایمان بیاور.

گفت:من پانزده سال پیش که زنت شدم تورادیدم،انجیل به من گفت که چه مقامی داری،بازمیگویی تکرار کنم؟چشم"اشهدانک محمد رسول الله".

صدازد:خدیجه احساس سرما وگرما میکنم میخواهم بخوابم،خوابید گلیمی رویش انداخت،تاخوابید جبرئیل علیه السلام آمد:"یاایهاالمدثرقم فانذروربک فکبروثیابک فطهر" سوره مدثر،آیات 4-1

آی گلیم برخودپیچیده برو طرف مردم بگو خدا.

آمد بیرون رفت بالای کوه ابوقیس:"ایهاالناس قولوالااله الا الله تفلحوا".

ریختندآنقدرسنگ به بدن پیامبرزدند......


....شادی روح مرحوم کافی صلوات....

  • عبد راستین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی